Doa

• Gee Lion • 16:13:00 • 39 Sembang
Ada orang yang tak akan pulang ke rumah hari ini.
Ada hati-hati yang sedang berduka.
Ada hati-hati yang sedang berharap.
Ada insan yang doanya tidak akan putus hari ini sehingga selamanya.
Ada kehidupan yang akan berubah, tidak akan sama lagi seperti sebelumnya.

Bantulah mereka.
Doakan mereka.
Hentikan penyebaran berita yang tidak diketahui kesahihannya.
Hentikan melukai mereka.
Kerana yang terlibat tidak mengira agama dan bangsa.


Hentikan fitnah dan humor.
Hentikan semuanya.

Doa adalah senjata umat Islam.
Bukan kata-kata yang tak tahu hujung pangkalnya.

Kun fayakun.
Allah owns everything in this world.
Surely we belong to Allah and to Him shall we return.

8 March, today is the 11th anniversary of my mother's death.
239 is my home address number.
My heart, thoughts and prayers go out to all the passengers, crews and families involved.
#prayforMH370

  1. doakan yang terbaik untuk mereka kerana doa adalah senjata orang mukmin..

    ReplyDelete
  2. Alfatihah untuk arwah ibu Gee.. sama2 kita mendoakan kepada yang terlibat dengan MH370 ni

    ReplyDelete
  3. sedih dengar berita pasal MH370. hmm. :(

    ReplyDelete
  4. semoga mereka masih selamat dan Allah permudahkan pencariannya ... aaamin .

    ReplyDelete
  5. hanya mampu berdoa dari jauh.. :(

    ReplyDelete
  6. :( inna lillah hi wa inna ilaa hi roo jiuun :(

    ReplyDelete
  7. Deep . Semoga mereka semua selamat .

    ReplyDelete
  8. Ya Allah akak.. sedih sgt kan.. even x de sedara mara kita tapi rasa sebak sgt :'(

    ReplyDelete
  9. Akak.. nak minta izin.. nak share entry akak boleh tak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau belum terlambat, dipersilakan.. (:

      Delete
  10. btol tu..stop rumors..byk sgt da

    #PrayForMH370

    amenn

    ReplyDelete
  11. mengharap adanya keajaiban utk mereka..aminn

    ReplyDelete
  12. Ya Allah, selamatkanlah mereka di dunia dan di akhirat.....

    ReplyDelete
  13. Praying for the best.. In shaa Allah

    ReplyDelete
  14. alfatihah utk mak gee..
    dan #prayforMH370

    ReplyDelete
  15. sedih bila terbaca pasal MH370 ni kan
    walau kita tak kenal sesiapa kat dalam tu
    perasaan sedih tu tetap wujud

    moga semuanya selamat, itu aje harapannya

    ReplyDelete
  16. Assalamualaikum Gee,
    sedihnya baca hasil tulisan Gee,
    sama-samalah kita berdoa buat mereka semua. Semoga mereka masih hidup dan dalam keadaan yang baik-baik sahaja.
    Keepi praying and Doa...
    Allah sentiasa mendengar
    Kita sedang diujiNya
    Wallahualam

    ReplyDelete
  17. kita doakan agar misteri kehilangan mh370 ni segera terungkai. itu paling penting. huhu

    ReplyDelete
  18. yup..doalah yang terbaik buat mereka..semoga segalanya dipermudahkan Allah..

    Jgn suka mengada2 kan cerita y tiada .

    ReplyDelete
  19. berbagai teori dan spekulasi dari mereka yg tak bertauliah...hanya memeningkan kepala ja

    ReplyDelete
  20. al-fatihah buat ibu ya.. doa byk2 utk dia. semoga mangsa2 MH370 dijumpai. dh seminggu lebih ni.

    ReplyDelete
  21. Lama tak singgah ke mari... sama2lah kita berdoa agar Allah memberi petunjuk buat kita dan kaum keluarga mereka.

    ReplyDelete
  22. stop spekulasi...teruskan berdoa..,,,
    salam gee lama x singgh sini

    ReplyDelete
  23. dah makin macam2 pulak jadi.
    #pray4mH370

    ReplyDelete
  24. Tetap mendoakan yang terbaik untuk MH370.. biar apapun kesudahannya.. sedih duka atau ria tawa.. semoga ditemukan kembali. In shaa Allah

    ReplyDelete
  25. semoga dipermudahkan segalanya.... :')

    ika nak jemput join GA ika :)
    http://haneulafiqah.blogspot.com/2014/04/grand-opening-giveaway-by-haneulafiqah.html

    ReplyDelete
  26. #PrayForMH370 . Actually nak keajaiban yang berlaku lagi . Tapi Allah tahu apa yang terbaik .

    http://mrssuperawesome.blogspot.com/2014/04/sentap-aa-kau.html

    ReplyDelete
  27. gee apa khabar? lama tak dengar cerita..

    ReplyDelete
  28. Assalamualaikum.

    Gee..kat mana pun gee skrg ni..semoga dilindungi dan semoga Allah memberkati..
    Maaf lama tak bertegur sapa dengan gee kat alam maya ni.. :)

    ReplyDelete
  29. serius! mana pulak perginya budak ini.....
    assalamualaikum

    ReplyDelete

Gee Lion : Terima kasih sudi berkunjung ke mari. InshaAllah akan membalas kunjungan anda sebentar lagi.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...