Duhai Hati #2

• Gee Lion • 20:00:00 • 26 Sembang


حي على الصلاة
Hayya alas Salah
Rush to prayer
Marilah mendirikan solat

حي على الفلاح
Hayya alal Falah
Rush to success
Marilah menuju kejayaan

  1. YA SOLAT MENUJU KEJAYAAN..JGN LUPA SOLAT

    ReplyDelete
  2. Ye, janganlah kita mengabaikan seruan Alllah itu,
    dan hendaklah menyegerakannya bila sampai waktu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. InshaAllah WP, terima kasih atas nasihat ^_^

      Delete
  3. betul tu kak gee... ada orang abaikan semua solat untuk kejar semua ni.. klau time exam stay up mlm2 hingga terlepas subuh.. sedangkan kunci kejayaan tu dtgnya dari redha Allah. Klau dah xsolat mcm manalah nak dapat keredhaan tu kan.. Bila gagal mulalah cari kat mana silapnya. Ada yang sedar Alhamdulillah yang tak sebaliknya lah.. moga kita sentiasa ingat semua ni walaupun adakalanya hampir tersungkur rebah ke lambah beracun ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada pula jenis yg solat bermusim. Bila dah susah baru cari Allah, bila senang dilupa-lupakan pula. Hurmm.. Adakalanya, kita juga terlanjur dlm kategori jenis ini.

      Delete
  4. Moga kita taat dan sentiasa istiqamah menjaga solat.

    ReplyDelete
  5. Betul tu..
    Terima kasih atas pesanan.. 😃

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sama-sama Ira, dan sama-samalah kita menuju kejayaan ^_^

      Delete
  6. Ye
    Marilah menuju kejayaan
    Tapi ramai yg tgglkn solat
    Mcm takde apa jer..

    ReplyDelete
  7. Siapa jaga solat dan jaga hubungan mereka dengan Allah.
    Allah akan jaga hubungan mereka sesama manusia.
    Suami isteri takdelah asyik gaduh, anak-anak takdelah asyik melawan kata contohnya.

    ReplyDelete
  8. Replies
    1. Sekadar ingatan buat diri sendiri ^_^

      Delete
  9. Jangan tinggal solat! Itu yang paling penting. Kalau solat kita jaga, insyaAllah, hidup pun akan berjaya. Allah memberkati hidup kita...

    ReplyDelete
    Replies
    1. InshaAllah.. saya masih terkial-kial utk beristiqamah :')

      Delete
  10. Pokok pangkalnya solat kan Gee. Jagalah solat, insyaallah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. InshaAllah, berjaya dunia akhirat =)

      Delete

Gee Lion : Terima kasih sudi berkunjung ke mari. InshaAllah akan membalas kunjungan anda sebentar lagi.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...