Stanza | Ocehan

• Gee Lion • 08:30:00 • 29 Sembang
Dia taknak tahu apa yang kau fikir. Bukan setiap yang kau fikir membawa kebaikan padanya. Dia cuma mahukan kehidupan dia semula. Hidup yang ada warna ada cerianya. Yang kau rampas sebaik kau menghuni di balik timbunan belukar yang orang sangkakan rimbunan emas.

Masih kau nak bergelak ketawa? Untuk apa? Untuk menutup perasaan bersalah yang mula merebak dalam jiwa? Kau nak lari dari kenyataan tapi kau tak boleh lari dari hari perhitungan. Waktu itu, masih bisakah kau berikan senyuman?


Dia tidak berikan alasan. Tidak juga dia akan berikan jawapan. Ruang ocehan itu telah disungkup sejak kau menghina dia. Jadi, dia mahukan otak yang berada di sebalik kepala kau itu berfungsi sepenuhnya mencerna satu-satu perbuatan dan kejadian. Waktu itu baru kau tahu apa rasanya sengsara. Itulah harga bagi satu keamanan yang telah kau cacatkan!

  1. is folo di #132 (^____^) salam ukhwah

    ReplyDelete
  2. Gee, sulit utk ku pahami..kisah ni penuh tersiratnya...heee~

    ReplyDelete
  3. sulit untuk akak fahami...dalam maksudnya nih

    ReplyDelete
  4. nak tanya satu je.. ocehan tu ape? first time jumpa word tu.. heee..

    ReplyDelete
  5. Replies
    1. yes gee, we need to know the answer

      Delete
    2. ikut DBP ocehan = percakapan yg tidak tentu pokok pangkalnya (tidak keruan), ocehan; berceloteh bercakap-cakap (dgn tidak tentu pokok pangkalnya atau tidak keruan), berbual-bual, mengoceh: ia tidak bekerja tetapi ~ saja.

      Delete
    3. penjelsan yg jelas dari cik anies di atas.. nora bagi 5 bintang... yeayyy..

      Delete
  6. cerita dia...

    dah buat salah, tapi cuba berlagak macam diri tu suci? lepas tu cuba nak gembirakan hati orang tu demi mcm nak menebus salah tu..

    gitu ek konsep dia?

    ReplyDelete
    Replies
    1. hurm.. entahlah.. haha.. tak hingat dah cerita pasal apa atas ni. lama sangat dah.. =)

      Delete
  7. Hakikatnya, larilah ke segenap ruang, elaklah berdepan dengan kenyataan,..tetapi penghujung lariannya akan berakhir & dihitung di sana.

    ReplyDelete
  8. done follow sini..
    http://muslimahsejati96.blogspot.com

    ReplyDelete
  9. Mungkin waktu itu. Sebuah jiwa yg pernah dia torehkan dengan belati bangkit Dan dia hanya tertunduk menahan rasa bersalah yg Ada. Kifarah. Percaya. Tuhan ada.

    *rindu pada daerah aman ini. Semoga baik² saja. :')

    ReplyDelete
    Replies
    1. rindu pada cik asha juga.. rindu pd blog.. rindu pd semua.. :')

      Delete
  10. Replies
    1. waalaikumusalam cik paridah..
      amek masa nak refresh diri.. (:

      Delete
  11. kiranya orang tu x abes2 lagi nak kacau idup orang ye kak Gee?

    ReplyDelete
    Replies
    1. orang tu dah aman sekarang cik amy..

      Delete
  12. hey sahabat alam maya. semoga kita dikehendaki olehNya untuk bertemu semula diruangan ini atau di singgah sana usang milik tuan yg hatinya sedang berbolak balik kini seperti mana kita yg sebelumnya pernah berkongsi rasa tentang kehidupan. doakan ea. :')

    ReplyDelete
    Replies
    1. hai hana..
      semoga hana baik2 saja walau di mana pon hana berada & walau apa pon hana hadapi skrg.. nampak hana macam ada masalah? hope is precious my dear, don't ever give up. sometimes we must go through the worst to arrive at our best..

      itu yg kita selalu cakap pd diri sendiri. sbb skrg pon hati kita sama macam awak.. :')

      Delete
  13. kau..kejamnya kau..pulangkann~

    ReplyDelete

Gee Lion : Terima kasih sudi berkunjung ke mari. InshaAllah akan membalas kunjungan anda sebentar lagi.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...