Penyakit

• Gee Lion • 08:56:00 • 36 Sembang
Hati ini macam ada penyakit yang menyengat setiap masa. Digenggam kuat takut ia mati. Dibiar lepas takut ia berdenyut laju membunuh diri. Sakitnya, hanya dia saja yang tahu. Tiap kali kata hati itu datang dan mengetuk, ia bertambah sakit. Tiap kali itu jugalah dia berbaringan di situ, mengikat-ngikat tangan pada tubuh yang rapuh.

Arghhh bisakah punya penawar pada penyakit yang menyerang? Dirinya seakan jiwa yang menunggu masa dibawa pergi. Dan jika benar masa itu telah tiba, pasti segala bayangan pembawaan itu bakal disesali dan ditangisi.


Kata hati itu tidak diundang juga dia langsung tidak memaksa kata hati itu datang bertandang. Dia tidak pernah mengizinkan bahkan dia langsung tidak ingin memikirkan tentangnya.

Pergilah wahai penyakit. Sungguh kewujudanmu langsung tidak diperlukan oleh dia.

  1. setiap penyakit ada penawarnya kecuali mati..

    ReplyDelete
  2. speechless. i dunno what to comment.
    omg. the way you wrting is so amazing.
    beautiful.

    keep it up. and all the best.

    ReplyDelete
  3. Semuga Gee cepat sembuh.

    Pergi lari keliling padang supaya keluar peluh....

    Hee....jatuh, bangun sendiri aaaaa....

    Assalamualaikum...

    ReplyDelete
  4. Assalamualaikum.

    Jangan dibiar keadaan, sihat diluar, sakit didalam gee.. --> reply untuk previous entry,hehe :)

    Kamu pasti kah kata hati itu tidak diundang? Bukankah hati milik diri. Kalau bukan kamu yg mengundangnya, siapa lagi..

    ReplyDelete
  5. are in pain sis? la tahzan.. with the song in your blog and your writing, it's like i'm in pain too :'(

    ReplyDelete
  6. Bersabar dan terus berusaha melawan penyakit hati.. semoga satu masa, penyakit tu akan sembuh sepenuhnya.. in shaa Allah :)

    ReplyDelete
  7. Penawar bg hati yg sakit adalah zikrullah....

    ReplyDelete
  8. salam maulidur rasul gee.. bersama kita berselawat ke atas baginda rasulullah saw.. :D

    ReplyDelete
  9. @Nurulee Thank you thank you cik Nurul. Thank you for the comment and thank you for visiting my blog. Thank you =)

    ReplyDelete
  10. @mak ieteng haha.. mak ieteng ni ada2 je.. taknak lah keliling padang, takda padang dekat sini. heeee.. =)

    ReplyDelete
  11. @Tinta Lana Waalaikumusalam cik Lana, bukan nak dibiar tapi tak sengaja.. (:

    Saya takde jawapan utk itu cik Lana..

    ReplyDelete
  12. @Wirda Amir Iye, terima kasih kerana mengingatkan saya kak Wir.. =)

    ReplyDelete
  13. @Mizz Aiza (Dunia Kecil) salam Maulidur Rasul kak Aiza, teringat zaman sekolah. Sambutan Maulidur Rasul selalu cikgu buat keliling kampung sambil berselawat ke atas baginda.. =)

    ReplyDelete
  14. @Nurul Farahizzati Thank you for the empathy cik Zizie. I'm okay, I really am. Thank you.

    And sorry for the song, I put it because it's inspired me to write well.(;

    ReplyDelete
  15. @Nurul Hidayah inshaAllah cik Nurul, terima kasih juga kerana mendoakan.. :)

    ReplyDelete
  16. jgn dibiarkan ia sakit berlarutan, meh cari penawarnya
    salam maulidur rasul gee

    ReplyDelete
  17. @Yumida Huda dia sedang mencari penawarnya kak Yumida.. =)

    ReplyDelete
  18. tidak Allah datangkan penyakit hanya untuk membuat hamba2 sedar..sakit itu penghapus dosa2 kecil.. :)

    ReplyDelete
  19. wah....hebatnya penulisan cik gee! moga baik2 aje ye....

    ReplyDelete
  20. @ikhwan yusuff saya dah nasihat kat dia banyak kali en.Ikhwan. heee =)

    ReplyDelete
  21. penyakit hati memang perlu dielakkan, sebab hati tu laa mulanya banyak rasa :) kalau sakit, mungkin sakit laa ia selamanya, kalau bahagia, bergembiralaa ia..hati simpan macam2 rasa :)

    ReplyDelete
  22. sy pernah dengar orang kata sakit itu menghapus dosa-dosa kecil...hehehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  23. @nana kimie terima kasih cik nana. Alhamdulillah, masih diberi ilham oleh Allah utk menulis.. (;

    dah baik dah dia.. maceh... hehe.. ^^

    ReplyDelete
  24. @Affy Afiqah hati lebih hebat dari hard disk computer kan? kena serang virus at least boleh bertahan lagi.. (;

    ReplyDelete
  25. @Azlan Strider betul apa yang en.Azlan dengar.. (:

    Hadis riwayat Bukhari dan Muslim :

    "Tidaklah seorang muslim tertimpa suatu penyakit dan sejenisnya melainkan Allah akan menggugurkan bersamanya dosa-dosanya seperti pohon yang menggugurkan daun-daunnya.. "

    ReplyDelete
  26. semoga cepat sembuh oleh si dia yang mungkin hatinya hampir mati. selalunya bgitu. hana jugak sering lalui cuma penawar ada pada sang pencipta luka :')

    ReplyDelete
  27. Sakit tukan ujian.....supaya kita lebih mengingatiNya....

    ReplyDelete
  28. @asha hana dia belum jumpa penawarnya cik Hana, walau dah berkali2 dia berdoa.. mungkin hatinya belum cukup ikhlas..... =(

    ReplyDelete
  29. setiap penyakit ada penawarnya..semoga gee tabah menjalani ujian dari NYA..
    akak doakan hopefully better right :)

    ReplyDelete
  30. @Roha inshaAllah dia kuat kak.. she's should.. =)

    ReplyDelete
  31. ya setiap penyakit mesti ada ubatnya kcuali mati dan usia..
    seram la plak baca gee..menginsafkan :P

    ReplyDelete
  32. @Sobri Yaacob dia sedang mencari ubatnya en.Sobri.
    jangan seram2.. seram pulak sy baca komen en.Sobri memalam cenggini.. heee..

    ReplyDelete

Gee Lion : Terima kasih sudi berkunjung ke mari. InshaAllah akan membalas kunjungan anda sebentar lagi.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...